Waarom je roomboter NIET uit je voeding moet schrappen




Of ik veel boter eet? Neen.

Maar wanneer ik wil, neem ik wel 'goei' boter en geen ersatz.

Plantaardige vetten zijn van nature vloeibaar op kamertemperatuur (behalve kokosolie) dus moeten er stofjes aan toegevoegd worden om ze smeerbaar te maken. Die stofjes heb je liever niet in je lijf...


Ga voor 'the real thing' en overdrijf niet. Niet elke dag, niet bij elke maaltijd. En geniet van de volle smaak ;)

Waarom? Lees maar verder...



Roomboter is rijk aan de meest gemakkelijk opneembare vorm van vitamine A noodzakelijk voor de gezondheid van de schildklier en de bijnieren.

Bevat laurinezuur, belangrijk bij de behandeling van schimmelinfecties en candida.

Bevat lecithine, essentieel voor de cholesterol stofwisseling.

Bevat anti-oxidanten die beschermen tegen schade door vrije radicalen.

Heeft anti-oxidanten die beschermen tegen verzwakking van de slagaders.

Is een grote bron van vitamine E en K.

Is een zeer rijke bron van het essentiële mineraal selenium.

Verzadigde vetten in boter hebben sterke anti-tumor en anti-kanker eigenschappen.

Boter bevat geconjugeerd linolzuur, dat is een krachtig anti-kanker middel, spier bouwer, en immuniteit booster

Vitamine D in boter is essentieel voor de absorptie van calcium.

1 weergave0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven